Trädgårdsfix






På kvällarna sysslar vi med  
trädgårdsarbete
den här tiden på året.
Vi har tre projekt på gång den här sommaren:

I
I fjol målade vi om huset (vi och vi är kanske lite mycket sagt, vi fick det målat)
men carporten och planket runt uteplatsen blev delvis omålade p.g.a. växterna.
Vi hade tänkt måla resten innan klätterhortensian slog ut
men våren kom så himla fort att vi inte hann med.
Tur att den klättrar på en spalje av armeringsmatta
för nu finns det i alla fall en chans att den ska klara sig trots den omilda behandlingen. 





Den ljusblå färgen är den gamla och nu blir allt grått. Färgen syns bättre på bilden här nere.

II

I ett hörn vid trappan mot norr har det växt en gräsmatta
som mest bestått av mossa.
Nu har vi grävt upp ett land där vi planterat strutsbräken och funkia
i hål i en marktäckande matta som vi ska fylla med runda stenar.





Förhoppningsvis kan jag visa lite bilder senare i sommar
med mer frodiga växter.
III
En robotgräsklippare är beställd!
Gräsmattorna lär bli jättefina när de klipps lite i taget
och på något sätt inbillar jag mej att det ska betyda att alla maskrosor ska försvinna.
Jag tänker i alla fall njuta av den tanken ett tag nu även om det är en villfarelse!
Jag återkommer garanterat med fler bilder från gården i stan
för den är vårt sommarvardagsrum när vi jobbar.
 Om ni vill se en riktigt fin trädgård då ska ni titta in till Maria på Almbacken!


Kommentarer

Almbacken sa…
Du är för gullgig som nämner min blogg hos dig. Jag blev så glad när jag läste.

Så fint ni gör. Snygg färg på huset och problemhörnan är snart en grön oas.

Kram