Torsdagstema: Påsk




Här kommer mitt bidrag till återuppståndna Fabrikens torsdagstema.



Några ägg i papp
räcker för
påskriset på landet.





Jag  tycket om påsken för att den är okonventionell och kravlös.
Såhär på landet är det skönt med nedtonat 
och vi saknar inte de bjärta färgerna.


Ja, Mia, skålarna har jag själv "designat",
den matta, svarta ytan beror på att jag bara glaserat insidan.


Mandelägg med lakrits är godis i min smak och 
god mat, dryck och blommor ska det också bli.
Tänk det var länge sedan påskliljorna hade slagit ut till påsk här hos oss
och nu ska det bli ännu varmare.

En skön påsk till er alla!
Vi ses.




Kommentarer

Så fint du gjort....fint med nedtonat...själv har jag färgfrossa, hihi....men till påsk kan man ju ösa på....sen försvinner det ju;)
GLAD PÅSK!
Bia
Gillar dina enkla ägg i papp! Glad påsk!
Linda sa…
Vad fint påskris. Jag är fruktansvärt dålig på att påskpynta och än så länge har det inte kommit fram en enda påskpinal.

Kram Linda