Snöbär och svamp






Helgens bukett bestod av några kvistar med
snöbär.
Jag ställde dem i en keramikvas i matsalsfönstret.



Kvistarna har jag plockat från busken vid trappan.
 

 Vasen är ett av mina egna alster,
som vanligt går det inte att beskriva den som gullig.
Ju mer oregelbunden och ruff keramiken är,
desto mer är den i min smak.



I helgen var jag ut en sväng i svampskogen.
Resultatet var magert trots att det lär finnas massor av trattkantareller i år,
jag skyller på att det var ganska mörkt i skogen för dimman låg tät.
Jag kommer att göra ett nytt försök vid tillfälle.
 

Måndag och vi har en oskriven vecka framför oss.
November och december betyder för mej en stressig
men förhoppningsvis rolig tid på jobbet.
 

Vi ska åka på körövning nu,
hoppas att ni också får en trevlig kväll!




 


Kommentarer

Åhh snöbär....som är så fina....brukar gå förbi ett hus, där dom har den busken....varje gång blir jag så sugen på att "stjäla" med mej några kvistar, hihi.....men det gör jag naturligtvis inte ;))....jag ska kanske gå dit på kvällen, haha....
Kram bia
Anonym sa…
Verkligen fin vas! Snöbären gör sig fint i den. Jag blir lite avundsjuk på allt du hinner och orkar med, keramik, körsång och snickeri med mera.
BirgitaM
Vad fin vas, så läckert med de stansade fyrkanterna. Snöbär brukar jag också dekorera med. Kraaam Pia