Grön jul






Till skillnad från min norrländska man
är jag van vid 
gröna jular
och ser fördelar med att vare sig behöva skotta eller halka.




En annan fördel är att det går bra att cykla till jobbet.
Den lilla julgranen står på symaskinsbordet 
mest för att det lyser upp ingången till cykelskjulet.
(Ja, ni vänner av vinter - jag hör att ni tänker att det blir ljusare med snö).
 



I år har vi verkligen ingen vinter.
I helgen såg jag att lökarna i de krukor jag grävde ner i landet
har små knoppar
och jordgubbsplantorna har små kart!




Jag väljer att se det hela som ett löfte om vår
för den 22 december vänder det! 

Trevlig tisdagskväll!
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Här sitter jag nu och bloggar och hör julmusik "Hej mitt vinterland" med Lotta Engberg...och nog längtar jag efter snö nu....men jag är ju norrlänning, hihi....tror vi ska få några cm förre julafton, bättre det än inget alls;)
Kramis