En fin gårdsmiljö






Det är tvära kast för min barndomsvän
när hon på sommaren byter Stockholms innerstad 
mot sin mormor och morfars gamla hus i 
en vacker gårdsmiljö.




Huset är omgivet av en  gammal stengärdesgård ....






... och invändigt är den gamla atmosfären bevarad.











De nya och bekväma möblerna smälter väl in i den gamla miljön
och från grillen bjöds det massor av god mat i går kväll.





Solen kom och gick och vi kunde sitta ute mesta delen av kvällen.


Fin måndag till er alla
oavsett om ni har semester eller inte!






Kommentarer

Almbacken sa…
Ser onekligen mycket trevligt ut. Både stället och maten!

Nu har jag läst ifatt mig bland dina fina inlägg. Du tar fantastiska bilder, Susanne!

Så fint det blev med det högre räcket på trädäcket. Att berget kom i dager är bara snyggt! Jag håller på vildvin. Det skulle verkligen bli fint där i hörnan. Det växer så vackert och den röda höstfärgen är bara helt underbar.

Vi har varit hemma veckan som gått och denna veckan kommer vi också att hålla oss hemma med några utflykter. På lördag åker vi till Vik (mellan Kivik och Simrishamn) och är där i två veckor. Hela familjen längtar.

Kram till er båda!!!
Maria
Vad fint hos din väninna. Här är det semester och jag hoppas på mer sol och värme.... Kram Suss