Julblommor





 
 
Jag visar en hel del gamla bilder på bloggen nu
för att påminna mig själv och få lite inspiration.
Här kommer några med
blomtema.
 






Tråget med ljus och mossa stod på landet för något år sedan.
 
Röd amaryllis hör julen till,
här på skåpet i övre hallen i stan.
 



 
Julrosen stod i köket i stan
där pepparkaksmåtten på väggen bakom
har hängt med i fyra generationer.
 
Bilden här nere är gammal,
idag skulle jag ta den ur en annan vinkel,
kul att notera sin egen utveckling på fotofronten.
 
 


Sist ut kommer förra årets amaryllis
i en yvig bukett tillsammans med röda bär på kvist,
i en kinesikt urna framför trymån.
Ni noterar väl skillnaden i stilar mellan den första bilden och den sista i det här inlägget?
Två stilar i min smak.
 
 




Eftersom vi sedan många år tillbaka inte köper några julklappar
kan jag istället satsa lite på julblommor.
 
Jag har ännu inte några planer på vad det ska bli för blommor i år
men njuter av att fundera på saken.
Ska kolla lite i tidningar och slå några lovar i blomsteraffären
innan jag bestämmer mej.
 
 
Skön fortsättning på tisdagen!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer