Juldukningen






God fortsättning på julen,
hoppas ni hade en fin julafton!

Även i år kände jag för att duka i blått till
 julmiddagen,
det är nog vår gråblå matsal som inbjuder till det.





Duken är ett linnetyg som jag köpte för länge sedan
men som var för brunt för att riktigt passa in någonstans hos oss.
Jag testade att färga tyget
och det blev riktigt bra måste jag säga,
den duken kommer jag att ha stor användning för
både hemma och på landet.




Enkvistarna har jag bara lagt i rad 
och på det en liten ljusslinga.
De omanglade linneservetterna  knöt jag ihop med ett grönt sidenband.

Som ni ser är vi ett litet gäng vuxna som firar
så julafton är en lugn och skön tillställning hos oss.





Här lyser en svag vintersol idag
och trots lite förkylning känner jag att jag bara måste ut en stund.
Istället för en långpromenad får det bli en långsam promenad
innan kaffet hos mamma och pappa.


Ha en fin juldag
och njut av ledigheten!






Kommentarer