Om blommor och måsten






Det där naturmaterialet som jag tog med hem från landet
påtar jag nu ner i krukor
som här kring en hyacint som står i hallen.
I köket står redan några fullt utslagna hyacinter
så det doftar jul i huset när man stiger in.




Rosorna som jag köpte till andra advent och som syns i det här inlägget
började hänga med huvudet efter drygt en vecka 
så jag skalade bort bladen och stack ner dem i enris där de får stadga.
Ett bra sätt att förlänga livet på en enkel bukett.




Hur har ni det annars med julstressen och era måsten?

Som ung mamma tyckte jag att det inte att det blev jul 
om vi t.ex. inte bonat kökets dåvarande linoleumgolv.
Vilket stolleprov, skulle Emils pappa ha sagt!

Som tur är har jag blivit mycket förståndigare med åren 
och numera har jag inga fler måsten
än lite god mat (varav det mesta är färdigköpt),
vanlig veckostädning,  
blommor, ljus och skön musik.

Och tänkt, det blir lika mycket jul ändå!



Ha en bra måndagskväll
och gör bara sådant julfix som ni njuter av!







Kommentarer