Gäststugan





Nu är 
gäststugan
 klar för övernattande vänner.
Som jag skrev tidigare har jag bytt stil i den lilla stugan
men allt är återanvänt förutom sängöverkasten.




Fladdermusfåtöljen hade jag i mitt flickrum 
så den har några år på nacken.
Just nu ser den lite flack ut eftersom den är nytvättad
men den kommer att djupna när den blir mer nersutten.




Mattan hade vi ute på altanen i fjol
men eftersom den visade sig mörkna väldigt snabbt passar det bra att ha den inomhus istället.
I den lilla stugan är den nästan som en heltäckande matta.




Skolplanschen på väggen
har vi haft i källaren ganska många år
och nu har den hittat sin plats tycker jag.




Kuddarna och plädarna känner ni som följer bloggen
kanske igen från divanerna på övre våningen i stan.




Det är roligt att göra om
bara genom att plocka ihop sakerna i ett nytt sammanhang.
Det hela underlättas förstås i vårt fall av den outtömliga källaren.






Hoppas ni har en fin sommarsöndag!






Kommentarer

Men så himla fint det blev. Att flytta runt lite på saker, hitta fynd i källaren och få ihop det till en helhet är minsann inte det enklaste. Du har ju lyckats kanonbra. Gillar planschen. Kraaam Pia