Fästningruiner och mycket jobb





När vi har gäster på jobbet besöker vi ibland våra bildsköna
fästningsruiner.








Det kan tyckas trevligt att på arbetstid få göra utflykter, 
träffa intressanta människor och äta fina middagar ibland.
Så är det naturligtvis och jag vill inte verka bortskämd
men samtidigt kan jag lova er att det också är jobb!






Man väljer det inte frivilligt, 
platserna vi besöker har vi varit till många gånger och


man måste hela tiden vara sitt mest informativa och trevliga jag (det kostar på 😉).
Dessutom kan det bli relativt sena kvällar.







Just nu har vi en synnerligen hektisk period på jobbet,
vi har nyss ordnat en jättestor parlamentarikerkonferens,
vi har flera stora lagstiftningsprojekt på gång och
ovanligt många gäster 
samtidigt som flera ur personalen går i pension 
med allt vad det innebär i form av bland annat nyrekrytering.


Här är ett av lagpaketen:



Jag säger bara, tur att det är roligt och spännande -
och att det snart kommer lite lugnare perioder!



Nu blir det dessutom snart helg med lite återhämtning.
Fin torsdagskväll till er!







Kommentarer

Pratade nyligen med maken om dig och att du nog har ett krävande och spännande jobb. Jag har bara varit ett fåtal gånger på Åland och kanske jag skulle göra ett nytt besök och kolla upp lite ruiner. Hoppas det lugnar sig snart. Kraaam pia