Dörrkransarna






Så kom snön tillbaka
och med 
dörrkransarna 
uppe börjar det kännas riktigt juligt.





Ni som följer bloggen tror antagligen 
att jag publicerar gamla bilder av våra dörrkransar.
De har nämligen sett lika ut flera år nu.




Jag återanvänder två stommar virade av kvistar
och så fyller jag bara på med lite murgröna, järnek och snöbär från trädgården.. 

Jag gillar att de är ganska stora och tunna 
och så är de snabba och lätta att göra.





Kransar på dörren och lyktor på trappan är tillräckligt.
Möjligen kan jag tänka mej en ljusslinga också men inte mer än så
för som ni vet, i det enkla bor det vackra
som Ernst brukar säga.





Det verkar dock som om  hela Ernst glömt bort det där med det enkla och vackra ibland
för han sparar inte precis på krutet när det gäller juldekorationer 😉.



Ha en fin tisdagskväll!







Kommentarer