Auktionsutbudet





Jag behöver 
inga fler grejer
och jag är inte sponsrad av Auktionsverket
men vill berätta
att jag tycker att det ibland är roligt att surfa runt på auktionssajter.

Just nu fastnade jag för de här sakerna:
(OBS, länkarna har kort livslängd).


Wegnerfåtöljen här nere går inte av för hackor,
en åsikt som delas av många av budgivningen att döma.
Den är i gott skick men tydligen omsnörd.




Kelimkuddar är fina och jag kunde tänka mej att ha några nere i Estepona,
men i en mera beige-brun färgskala.
Kuddarna på bilden finns  här.





Mamma har ett fint kinesiskt stekfat
som påminner om fatet till höger.
Jag kunde tänka mej ett likadant
(Nej mamma, jag vill inte ha ditt för jag har egentligen ingen plats för det!).
Stekfaten finns här för er som har mer plats i skåpen.





Den här tavlan skulle göra sig fint på en riktigt mörk vägg,
typ svart eller riktigt mörkt grå eller blå,
med rätt belysning.
Kan ni se det framför er?
Tavlan hittar du här.




Vem älskar inte Signe Persson-Melins design?
 Tekannan med värmare, som för mej tillbaka till min ungdom, finns här.




Om jag hade ett stort lantkök
skulle jag vara intresserad av den här köksbänken.




Den här samlingen kopparkärl
påminner om den jag köpte på loppis nyss,
bara det att mina har lite mer patina, vilket jag gillar.
Kopparkärlen blir ju bara vackrare ju mer man använder dem.




Jag har alltid av någon orsak gillat baljfåtöljer,
som de dessa,
men har verkligen inte plats för dem heller.





Guldsmycken lockar mej inte
- däremot stora silversmycken.
Den här armringen påminner mej om att jag ska ta fram ett armband
som jag inte använt på länge.





Slut 
på nätets motsvarighet på fönstershoppande.

Ha en fin fortsättning på kvällen!









Kommentarer