Att fira lite





Vi firade lite förra veckan
och passade på att duka i blått 
i matsalen 
så länge hortensiorna blommar.




Fördelen med en matsal 
är att skillnaden mellan vardag och fest blir tydlig
även om man festar på tu man hand.




När vi delar huset i två lägenheter kommer vi att ha bara ett matbord
så då får vi markera skillnaden med dukningen istället
och det är ju inget problem.




Jag längtar faktiskt efter en att downsiza.
För oss som är två personer i ett stort hus med två våningar känns det lite ödsligt,
vi är mycket närmare varandra både fysiskt och mentalt när vi är på landet.

Jag tycker också att det ska bli skönt med färre grejer
och jag njuter av att mattan i matsalen åkte ner till Bryssel härom veckan :-).





Nu är det inte bara hortensior som jag kan njuta av 
utan också en härlig bukett jag fått av mamma.
Den skymtade också i inläggen från landet i helgen.





Åh, rosa rosor sade jag när hon överräckte buketten
och hon svarade "Har jag någonsin gett dej några andra blommor?".
Det är inte alla som har en sådan mamma.


Ja, så var vi ut och åt också förra veckan,
tog "fönsterbord" igen ....





... med fin utsikt.





Helt otroligt att kunna sitta ute utan ytterkläder på kvällen.

Nu är det annat, för vi har haft regn och blåst idag.
Höstkänslan infinner sig sakta men så säkert.


Ha en fin tisdagskväll!  









Kommentarer