Sandstranden








Håhå, i vår blir det blir
gym på sandstranden
när all den ilandflutna tången ska skyfflas bort!




 Det brukar visserligen flyta iland en hel del tång på vintrarna
men detta måste vara ett rekord.




Det går lite lättare om man betraktar skottandet och krattandet som träning
och om man tar itu med projektet under soliga varma vårdagar.




Bilderna tog jag i måndags
när vi hade städat undan julen i stugan
men ljus vill man ju fortfarande tända.





Ni som följer bloggen har säkert märkt att vi firade jul i stan i år.
Så gör vi för det mesta men det händer också att vi är på landet.
Vi får se var det blir nästa år.









Kommentarer

Almbacken sa…
Så brukar jag också tänka, fast då gäller det mest att gräva:)

Jag förstår att det är tomt i ert hus. Vi känner oss lyckligt lottade att vi har våra två studerande pojkar i närheten. En som studerar sista året spelprogrammering i Malmö och en som i vår börjar sina läkarstudier i Lund. Vi njuter varje gång de kommer hem på middag.

Jag ser att det är mörkt och grått hos er också. Vackert men jag saknar ljuset nu. Dagarna blir aldrig riktigt ljusa.

Ha det gott!

Kram,
Maria