Det blommar!






Oj, vad det blommar
både i trädgårdarna och längs vägarna.

När vi åkte till landet igår fyllde jag bilen med pioner, schersmin och rosor
och nu doftar det i hela huset.




Även i grindhålet hemma i stan slår doften emot när man kliver in i trädgården .




Pionerna är doftpioner 
som vi tagit från min mammas barndomsträdgård.
Tänk att blommor och träd kan bli så gamla.






Portalen vid frukostplatsen är nu precis så lummig som jag vill ha den
vilket antagligen betyder att den måste beskäras lnästa år.




I Normandie var det högsäsong för hortensior
som stod sig så vackert mot de ljusa kalkstenshusen.





De fanns i många färger och modeller,
som här en blåaktig småblommig sort.




På offentliga platser som på torgen fanns det gott om fina blomarrangemang....




... och många privathus hade fina blomlådor.
Trots att jag egentligen inte är så förtjust i vare sig blomlådor eller pelargoner
blev jag nästan sugen på att skaffa några själv.






Fint, eller hur?




Idag har vi fint sommarväder,
21 grader räcker bra när man har lä.
Vi ska sätta i badbryggan, sedan är vi på G!

Ha en fin dag!





Kommentarer