Påskinspiration igen




När jag flexat ut för påsk för en stund sedan 
 skrev jag
Blåkulla nästa

till sonen som snabbt påminde han mej om reserestriktionerna. 

Det blir med andra ord ingen resa av
men Blåkulla ska väl finnas kvar till ett annat år 😉 .


Här kommer ännu lite 
inspiration inför påsken.




Särskilt de år som påsken kommer tidigt
och naturen ännu inte vaknat till liv 


känns det fint med blommor inne
men i år blommar de små påskliljorna redan i rabatterna.




På de här bilderna figurerar bara blommor som jag köpt i matbutiken


men som jag försökt göra något kreativt med....




... eller bara ställt på trappan.





Den här sista bilden tog jag med
för att visa hur mycket snö påsken kan bjuda på vissa år
medan vi andra år har ätit påsklunchen utomhus i nästan-sommarvärme.

I år har vi i princip inte haft någon snö alls
och med lite sol kommer vi i alla fall att kunna dricka kaffe utomhus.


Fin onsdagskväll på er!






Kommentarer