Lantliv för fyra år sedan






År 2016 hade Lantliv 
ett reportage
här från vårt lantställe i sitt semesternummer.





Det fantastiska för mej med reportaget 
var att de ville ha mina bilder,
jag är ju verkligen ingen proffsfotograf.




Det är en ganska lång process som föregår ett reportage 
och bilderna tog jag sommaren innan.




Vi visste på förhand att reportaget skulle komma i just det numret 
och jag får erkänna 
att när jag hämtat in tidningen och började bläddra 
klappade hjärtat.




Jag visste ju inte vilka bilder de skulle välja 
och hur många som skulle tas med
så det var roligt att bläddra uppslag efter uppslag
och läckert att se sina egna bilder på helsida.




De tog nog med alla bilder jag sänt in,
En del i mindre format, andra större.




Bilden av mej i köket är tagen av min vän B
och den fina tavlan i sovrummet är målad av vännen G.




Så avslutades det hela med en ”Fånga känslan” sida
 som redaktionen satt ihop.





Numera fotograferar jag nästan uteslutande med mobilkameran 
men är däremot bättre på att redigera än jag var för fem år sedan.

Reportaget gav mej på ett sätt mersmak 
och jag skulle kunna tänka mej att återuppta fotograferingen när jag blir pensionär. 
Kanske jag kan göra reportage från svenska hem i Andalusien, vem vet.




Ha en riktigt fin sommartisdag!









Kommentarer