Ledig fredag





Ibland nu och då har jag möjlighet att ta en 
ledig fredag.
Det känns lyxigt!
Idag är en sån dag och jag ska plocka undan lite här hemma 
och passa på att åka och handla inför helgen med gäster innan det blir fullt i affärerna.

En bekant till mej har visserligen lärt mig att tänka på kön till kassan
som ett tillfälle att varva ner och ta det lugnt
men idag tänkte jag undvika köerna helt och hållet.



Börjar dagen med en runda i vår pyttelilla trädgård med makro-objektivet i högsta hugg.



Strutsbräken i knoppstadium är sååå vackra!!
Som små sjöhästar.


Att döma av blomklasarna blir det gott om vinbär i år.






Den här tiden på året märks det som sagt att vi är nära havet
för våren kommer senare här.
Men i sommar tar vi igen det för då har vi det soligt!




Kommentarer

Men så vackra bilder. Jag blir alldeles salig. Underbart med en ledig dag. Kraaaam Pia
Vilka vackra bilder!! Jag önskar mig ett macro...
Fint i er trädgård, kram Suss