TORSDAGSTEMA På köksbordet






På vårt köksbord
ligger just nu en duk från Marimekko.

Köksdörren kan äntligen stå öppen
och i trädgården utanför kan vi skörda årets första rabarber.
Det är härliga tider!!





Rabarbern är späd och fin
för jag har prövat på knepet att lägga en mörk låda över plantorna.
På så sätt blir rabarbern längre, smalare och ljusare
och jag tror inte att jag nänns laga saft av dem fastän det är det jag antyder på bilderna.
Det får bli späda stänglar på smördeg istället!




 

Kannan från Lagerhaus är i plast och bra att ta med ut på gården.



 På Fabriken finns det många köksbord idag!





Kommentarer

Hej =) Jag kikar in här då och då och tittar på allt fint. Och jösses vad fina dina stolar är. Snudd på perfekta :D Vårt nästa köksbord ska bli runt. Det blir så mycket mysigare när alla kan se varandra runt bordet.
Ha en fin kväll
Almbacken sa…
Såååå snyggt!!

Kram