Hemlagat från ugnen




Ha, var det någon som såg rubriken och trodde 
att detta är ett inlägg om mat?
Nej här är det faten som står i centrum.




Ni som ännu inte prövat på keramik 
har en riktigt rolig upptäckt framför er!


Leran är ett underbart material att jobba med,
formbart och med oändliga möjligheter.
  
 


De här alstren har alla några år på nacken
och jag känner att det skulle vara roligt att återuppta keramiken.
Det får bli nästa vinters projekt.




 De stora fat jag visar här är kavlade
för drejningen är inte min starka sida.
Det jag drejar blir lätt ganska tjockt men jag har tänkt sluta bry mej om det
och istället se charmen i att göra robusta saker.
En av mina drejade skålar kan du se här, även den i svartvitt.

Glad tisdag på er!



Kommentarer

Anonym sa…
Så fint! Kul med kombinationen svart/vitt på egenproduktion. Gillade pallen också du har gjort, som du visade för några veckor sedan. Följer din blogg så gott som dagligen. Fina vyer på landet och fina interiörer både från hemmet i stan och på landet.
BirgittaM
Unknown sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
I min smak sa…
Vad roligt att du tycker om bloggen, Birgitta. Hoppas du fortsätter titta in!
Susanne