Afternoon tea





Om man inte åker till London får man själv ordna 
afternoon tea
med nybakade scones hemma i vardagsrummet.
Varför inte en mulen söndagseftermiddag i början av mars?



Ibland är det roligt att duka fint med gammalt porslin ur gömmorna.
Här är det mormors mors fina tunna tekoppar som kommer till sällsynt användning.









Jag använder mest dinkelmjöl i mina scones
men vad hjälper det när de serveras med söt sylt.








Tesilen i silverpläter har jag köpt  
på en marknad i Notting Hill för många, många år sedan,
- ett reseminne i min smak.











Det gäller att ta vara på livet även på måndagar.
Njut alltså av kvällen!







Kommentarer

Vilka fina koppar och te silen är jättevacker. Ja visst ska man ta vara på livet, i morgon kan det vara över. Kraaam Pia
Jag gillar scones...och en kopp te till, mums!!!......vädret hos oss är grått och trist, så nu väntar jag på att solen ska komma tillbaka........har ni vår och fint väder ?.....må så gott!
Kram bia