Utifrån





När vi åkte hem från landet idag
lyste det så fint i många fönster.
När man tittar 
utifrån 
ser det kanske ut som en idyll men så måste det inte vara.




Jag tänker på barn som vet att föräldrarna kommer att vara berusade under julen,
på föräldrar som vet att barnen blir besvikna när pengarna inte räckte till alla julklappar,
på dem som inte har ett varmt och ombonat hem,
på dem som har förlorat någon när och kär under året som gick
och så på alla dem som annars är ensamma
och som tycker att julen är den värsta tiden på året.




Det är därför jag igen och igen påpekar 
hur tacksam jag är
över det jag har.
Hoppas att också du kan känna tacksamhet
över det som du har.
Och att vi kan känna glädje över julen som nalkas.





Kommentarer

Det stämmer, men man glömmer det nog så lätt ATT VARA TACKSAM FÖR DET MAN HAR.
Ha en bra vecka!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM