Körsbärsblom








När vi kom hem igår hade
körsbärskvistarna
som jag plockat in från gården
slagit ut i blom.
 




 
De ser nästan japanska ut
och ger verkligen en föraning om våren.
 




 
Vasen står i matsalen som vi småningom ska måla om
men det får anstå ett tag ännu så att kvällarna hinner bli ljusare.
 
 




I vanlig ordning visar jag inte några nyinköp.
Att köpa nya saker är lätt bara man har pengar
men att ordna nya arrangemang av sådant som finns hemma kräver lite mer kreativitet.
 
Det här arrangemanget med de randiga glasen,
som mamma och pappa fick som förlovningspresenter,
är dock inte nytt
så det är väl lite si och så med kreativiteten såhär på måndagskvällen.
 
 
Vi ses i morgon!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Älskar kreativitet! Kraaam Pia
Javisst är det fint med grått :) men det var väldigt vackert med det röda bakom körsbärskvistarna också. Det för verkligen tankarna till japansk stilren enkelhet. Jag lever också med devisen att inte köpa nytt utan använda och arrangera om det som jag redan har.
Du frågade hos mig om jag varit med i en tidning nyligen och det stämmer. Vårt hem var med i Hus & Hem nr 2
Allt gott
Cathrine
Anonym sa…
Vad underbart att ta in lite vår från trädgården! Passar bra i ett vackert stilleben!
Hälsn Ev@