Nattsömn







Det finns ingen plats på jorden
där jag sover bättre än
här ute på landet.


Efter tre veckors uppehåll blev vår längtan hit stor
och det kändes underbart att hinna fram igår  innan det mörknade
fastän vi stannade halvvägs.



Att äta fredagsmiddag i bakfickan på den braiga krogen
är också ett vårtecken.
Hamburgaren är sannolikt den bästa jag ätit någonsin
men mätta tittare varnas
för man blir proppis bara av att titta på bilderna.





Idag är det mulet
men fåglarna kvittrar och det är tveklöst så
att vi i år igen har vunnit över vintermörkret.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Jag tycker också att jag sover mycket bättre här på landet.
Inte vet jag är det för att man har ledigt från jobbet eller är det för att det är så
tyst och lugnt.
Inga bil ljud eller andra störande faktorer ( annat än en man som snarkar ibland ).
På sommaren är det förstås fåglarna som väcker med deras kvitter och sång.
Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM