Tulpandukning








Fredagsmiddagen igår gick 
i tulpanernas tecken.




Tabletterna med det klassiska motivet av Josef Frank
 passar många tider på året
och är tacksamma att duka med på vårt svarta bord.




Någon bild av maten visar jag inte
för vi bjöd,om sanningen ska fram,
på mat som vi beställt.




 Om alternativet är att inte ordna någon middag alls,
för att det känns oöverstigligt att ställa sig vid grytorna 
en fredagskväll efter en lång arbetsvecka,
så är god beställ-mat bra, i synnerhet för ett gäng som ses ganska ofta.
Vi träffas ju ändå inte för maten utan för sällskapet vill jag tro.




Någonting som aldrig känns oöverstigligt för mej
är att  försöka duka vackert.
Det är bara inspirerande.




Ikväll ska vi själva få sätta oss till dukat bord
i ett riktigt smakfullt hem
där jag är säker på att de dukat fint. 


En skön lördagskväll till er!



Kommentarer

Almbacken sa…
Vackert! Dukningen är helt klart prioriterad hemma hos mig också. Det gör sååå otroligt mycket.

Tack för boktipset. Jag har alltid en bok på gång så tips mottages tacksamt. Just nu läser jag Boktjuven. Riktigt bra.

Ha en riktigt skön helg!
Kram,
Maria
Vacker dukning och jag känner nästan doften av rosmarin ända hit. Tänk att allt blir mode om man bara kan vänta ut tiden.. Marint är ju lite inne hela tiden men skepp på tavlor har jag inte sett ännu, har väl inte tänkt på det kanske. Kraam Pia