Helgen som gick






Vi hade 
en fin helg på landet
trots att vädret inte visade sig från sin allra bästa sida.




En liten strimma sol tittade i alla fall in på lördagskvällen 
och jag njöt när den så vackert träffade påskliljorna
(och dammet på bordet :-)).




Vi gillar ju konst
men den tveklöst vackraste tavlan har vi
utanför fönstret på landet.

Så här såg det ut just när solen hade brutit fram men himlen ännu var mörk...




.... och såhär en liten stund senare när de mörkaste molnen skingrats.
Visst ser ni färgskillnaden?




Helgen ägnade vi annars åt "städning på tomten".
Vi har ju en skogstomt och om vi inte höll efter och tog bort små träd 
skulle den snart växa igen och utsikten försvinna.

Jag var supertrött på fredagen och det kändes som om min hjärna kokade
men efter en dags släpande och eldning av ris och kvistar
var jag som en ny människa,
trött visserligen, men på ett skönt sätt.
Tänk vad naturen och fysisk utmattning helar.






Vi såg brasan glimma i mörkret på lördagskvällen 
och den pyrde ännu dagen efter.
Det känns fortfarande tryggt eftersom det är så fuktigt
men det blir nog sannolikt inte några fler brasor i år.


Ha en bra måndagskväll!



Kommentarer

Häftiga skillnader i dina bägge bilder från utsikten, vilken utsikt by the way. Ja ett skönt slit ute i det fria kan få en att piggna till rejält. Kraaaam Pia
Ja det var en vacker tavla ;))....mycket vackrare än den jag visar i mitt senaste inlägg....men det fanns en mening med bilden och dottern går ju estetisk linje på gymnasiet och det är en del av skolarbetet ;)...förklarar bara om du skulle råka titta in, hihi...ha en fin kväll!!
Kram från bia