Söndagsmorgon







En av de skönaste sakerna med
söndagsmorgnar
är att kunna strosa omkring i nattlinne och småpyssla.




Vi är för ovanlighetens skull i stan en helg
och jag har passat på att putsa till myrsinen som börjat skjuta skott,
en bra nattlinnes-sysselsättning med tanke på att vi vaknat till en smådimmig dag.





Myrsine väljer jag för att jag misslyckats med flera myrtenplantor
det är nämligen lite si och så med mina gröna fingrar.
Jag upptäckte t.ex. just att jag på något sätt lyckats misshandla high chaparall kaktusen
som har tappat nästan alla sina fina blad.




Kan det vara så att jag vattnat för lite i ivern att inte övervattna?
Jag har i alla fall vattnat lite och hoppas att den repar sig.




Myrsinen fick hamna i ett försummat vardagsrumsfönster
bredvid pappas avlagda saxofon.

Medan jag skriver har det börjat klarna upp
och det är läge för trädgårdssysslor.
Ha en riktigt skön söndag hör ni!!!




PS. Välkomna igen till er som hittat hit via Lantliv!
Så roligt att ni tittar in!
I nästa inlägg finns en länk till en översikt över bloggen. DS



Kommentarer