Söndagsbilder







Söndagsbilder

En av fördelarna med att blogga är att kameran ständigt står redo,
som i morse när jag smög upp fram och tillbaka vid fyratiden.
Föreställ er  fågelsången som ackompanjerade den här vyn!




Här kommer också några närbilder på silverpäron och lammöron,
det ska bli riktigt spännande att se hur de tar sig.






 Skuggmorellen vid vår trappa står nu i blom.
Jag vet inte om det syns på bilden 
men trädet är ganska snett och vint så dess dagar är nog räknade
fastän det är vackert just nu.




Jag har med viss avund konstaterat att skåningarna redan njuter av syrenblom
men när jag tittade efter märkte jag att de faktiskt inte är så långt borta här heller.




Syrendoften är den bästa doft jag vet.
Kanske har det att göra med att den är ett löfte om att hela den långa sommaren står framför oss.


Hoppas ni har en skön söndag!





Kommentarer

vackra kombon. Silverpäron fick jag för två år sedan och nu blommar det. En superfin växt tycker jag. Kraaam Pia