Sommardag







Efter en trevande start i morse 
fick vi  
en fantastisk sommardag.





Mitt mål att förvandla altanen till en grön oas
är inte uppnått men jag har kommit en liten, liten bit på väg.

Tallen i kruka har nu fått sällskap av krusbärsträdet och en grästuva.
Jag har prövat flera växter från plantskolan men de har känts främmande och artificiella
så nu har jag helt sonika grävt upp en grästuva på stranden.
Tjoff - så hamnade den i en zinkhink.





Kinderna hettar efter en hel dag utomhus
och det får räcka med sol.
Nu har jag kastat mej på soffan
(om ni tittar noga ser ni mina fötter nere i bild).
och här blir jag nog en bra stund och tittar på molnen som seglar förbi.





Ha en bra kväll
och hoppas att ni liksom vi går med stormsteg mot semestern.





Kommentarer

Så jättefin altan ni har! Och visst, man njuter av varje solstråle nu, för vi har inte varit bortskämda med dem i södra Finland heller. Men man får ta vädret som det är, inget man kan göra något åt.
Kram!
HWIT BLOGG sa…
Vackert hos dig...otroligt vackert!
Somriga bilder från ditt härliga ställe!
Varm kram,
Titti
mysiga bilder !!!
I morgon flyttar vi ut till torpet och då ska jag plantera blommor jag också och lite gräs....har längtat efter det länge nu ;))
Ha det gott!
Kram