Fredagsinlägg





Ännu en härlig morgon, vänner,
och dessutom lär det bara fortsätta åtminstone 10 dagar framåt.

Här kommer några färska bilder från 
trädgården i stan.





Trädgården är liten
och det passar oss utmärkt.
Vi har ändå delat in den i några olika rum
och här nere ser ni porten mellan köksträdgården 
och trädgårdsrummet mot gatan.




På ena sidan porten växer en vinranka 
som jag helt brutalt klippte ner i våras
eftersom stammen slingrade sig in i portens öppning.
Nu försöker jag binda de nya grenarna tätt längs kanten.

På andra sidan växer ett blåregn 
som inte verkar ha några planer på att bli som i Italien.
Jag vill dock inte helt ge upp  
utan hoppas att plötsligt händer det....




Jag har ledigt idag 
och tänker vara ute så mycket som möjligt.


Ha en bra fredag ni med!





Kommentarer

Så fint i trädgården. Jag gillar verkligen när man delar in den i "rum" har tyvärr inte lockats med det här hemma... Ha en fin helg, kram Suss
Det är verkligen fint med rum i trädgården. Så ombonat och mysigt. Kraaam Pia