Pesto





Maken jobbar det här veckan 
och jag kände mej som en riktig hemmafru
när jag väntade honom med middag igår.
Nu vill jag ändå inte överdriva mina ansträngningar
för det blev quick fix som så ofta när jag kockar nuförtiden.
Dock lagade jag en
pesto 
enligt konstens alla regler.






 Färdigköpt pesto är nämligen no-no här hemma
för när man väl fått smak på färsk mortlad pesto duger inget annat.




Eftersom vi lä här hos oss i sommar
har vi kunnat äta ute de allra flesta dagarna
och det fortsätter vi med så länge det går.




Sommarens investering här på landet är en tvättmaskin.
Även om det inte blir mycket tvätt med tunna sommarkläder
är det skönt att kunna tvätta handdukar och sängkläder
- och att hänga ute.


Igår var torkvädret mer än perfekt
men idag ser det ut att bli regnskurar.
Det tar vi för nu är det ny värme på gång.

Ha en bra dag!




Kommentarer

Gott med egengjord pesto även om det inte händer så ofta här. Tvätt som hänger ute är ju sååå mysigt och doftar sommar. Kraaaam Pia
Anonym sa…
Hur har det gått med din basilika? Här vid hälsingekusten har de nog varit lite för kallt, den växer sakta. Hälsn Ev@