Kaktusar







Den bara fortsätter växa,
min kaktus,
trots att det är vinter 
och trots att den just nu står i ett norrfönster.





När jag köpte den för mindre än ett år sedan 
var det såhär liten....




...och jag vattnade den ytterst sparsamt så att den nästan tappade sina blad.
När jag sedan fick veta att kaktusar visst vill ha vatten
började den skjuta i höjden.





Det har för övrigt för ett tag sedan pågått ett litet meningsutbyte om kaktusar 
mellan två av bloggarna på Sköna hem.

Jannice på Simplicity avråder från kaktusar  
medan Åsa på @mycasa lovar att man inte blir en vass och taggig människa 
bara för att man har kaktusar hemma.






Själv tror jag visserligen att den fysiska miljön påverkar oss mer än vi tror
men jag är övertygad om att taggighet kommer sig av 
att livet på ett eller annat sätt far hårt fram
snarare än att vi har några kaktusar i kruka.

Därför hoppas jag att min kaktus med tiden ska bli ett riktigt rejält praktexemplar.


Jag hoppas också att ni ska få en riktigt skön fortsättning på helgen!






Kommentarer

Jisses vad den har växt din kaktus! Den trivs bra hos dig :) Har ingen kaktus här hemma men snart ska det nog få flytta in nån. Sååå söta valpar i förra inlägget, jag längtar efter mina små. Kram
Den växer så det knakar ;)...jag tok gillar kaktusar just nu. Och lättsamma är dom ju också,
har köpt ett par st. Stora gröna växter är ju väldigt poppis just nu, och visst är det fint med växter i ett rum!!
Och många ska det vara...
Kram bia