Boktips








Kanske inte i Nobelprisklass, 
men ändå en bok jag verkligen kan rekommendera
för den som älskar 
böcker man slukar.





 Jojo Moyes 
LIVET EFTER DIG
är både gripande, rolig och spännande.
Jag skyndar sällan genom böcker för att få veta hur de slutar
utan vill tvärtom att bra böcker aldrig ska ta slut. 
Det här var en sådan bok.




Boken är gripande bland annat på grund av upplösningen
men läs den med ett kritiskt öga.
För den som redan läst boken
kan jag berätta varför
(om du tänker läsa den så återkom till detta för här avslöjar jag slutet):


Genom boken ställs frågan om livets mening på sin spets -
är livet verkligen värdelöst för den som inte kan röra sig?
Bokens Will hade många möjligheter till ett rikt liv
och dessutom fann han kärleken. 
Trots det ansåg han inte livet värt att leva.
Jag skulle inte vilja att ungdomar som är förlamade läser boken
för hur ska de känna det som inte har samma möjligheter som Will.






Läs boken och se vad du själv tycker!



Ha en bra tisdag!







Kommentarer

Åsa sa…
Jag tyckte också väldigt mycket om boken. Det finns också en uppföljare, "Arvet efter dig", som jag själv ännu inte läst, men som jag hoppas är lika läsvärd. Även "Sophies historia" av samma författare är jättebra - en verkligt bra bok för den som, liksom jag, tycker om att läsa om historia.
I min smak sa…
Hej Åsa
Håller helt med om att även Sophies historia var bra. Ser fram emot nästa bok!
Ha det bra
Susanne
Helen sa…
När jag läste boken så tänkte jag på hur lik handlingen är i den franska filmen som på svenska heter "En oväntad vänskap". Slutet skiljer sig, men det är en jättefin film som jag rekommenderar.
I min smak sa…
Ja precis Helen, så tänkte jag med. Det var för övrigt en bra film.
Må gott!
Susanne