Kaktusen








Min kaktus

som egentligen inte är en kaktus,
har blivit en långkörare här på bloggen.
De tidigare inläggen hittar du här och  här.




Det visade sig att jag tydligen är en naturbegåvning i fråga om skötsel av kaktus :-)
och såhär ser den ut idag.

Eftersom den börjar bli onödigt lång och skranglig 
har jag ändå läst på lite om High Chaparral idag och lärt mig följande:




Det går bra att beskära kaktusen på våren
och det kan vara ett sätt att få den att förgrena sig.

Biten man skär bort ska torka några dagar
och kan sedan sättas ner i väldränerad jord.

Saften är giftig
så man bör använda handskar.

Växten blir stadigare av att stå ute
när det inte längre är risk för frost.




Efter att ha läst detta plockade jag fram saxen
och nu får vi se hur det hela artar sig. 
Om det blir bra kommer jag att skära av de längsta stänglarna.
Dessutom kommer jag att ställa ut den i sommar.






Hoppas solen skiner också hos er.
Ha en riktigt skön kväll!









Kommentarer

Hihi, köpte faktiskt en liten hig chaparall idag, med lite röd nyans...
Har du instagram ??...om du har det så kika gärna in till mej...jag har adress bia_hag ;))
Önskar dej en fin helg !!
Kram bia