På landet






Jamen då så, så var vi 
tillbaka på landet.



Det hände något på eftermiddagen här hos oss
för vid lunchtid blåste det ännu kallt
men när vi kom ut från jobbet kändes luften betydligt behagligare.




På ovansidan om stugan där jag hållit till när jag planterat årets första violer
har det rentav varit varmt.

Långt om länge har jag odlat enbart sådant som är ätbart i krukorna på altanen
men nu håller jag på att glida över också på annat 
för att det hela ska bli lummigare.
I den andra krukan har jag dock satt marockansk mynta 
som jag tror ska bli ganska frodig och alltså uppfylla båda kriterier.




Det här är ju ingen långhelg men det känns så ändå
eftersom vi kommer att vara lediga ända till nästa måndag
- om man bortser från ynka tre dagars jobb däremellan alltså.
Är inte det positivt tänkande?

Skön fredag till er!








Kommentarer

HWIT BLOGG sa…
Härliga bilder och jag önskar dig en riktigt SKÖN helg!
Kram från Titti