Längtan efter färg






Just nu känner jag en
längtan efter mer färg
här hemma.

Har tröttnat lite på det vita med svarta och grå inslag
och tycker att det helt enkelt känns tråkigt.
Jag är förstås inte opåverkad
av att det nu fullkomligt vimlar av mörkgrå och mörkblå väggar på alla bilder.




Grått känner jag mej inte så sugen på för det har vi haft i vår hall i många år
och i vår "walk in" som syns här.

Redan förra sommaren lekte jag med tanken 
på att måla köksväggen på landet mörkblå.
Här syns färgprovet jag gjorde då.
Vi kom dock aldrig till skott
och jag är glad för det eftersom det är kul att ha en annan färg än just blått och grått. 




Nu däremot umgås jag med starka planer på att måla
vår stora övre hall mörkblå.




Här är färgprovet,
om än i en halvblank variant.
Om det blir målning så ska vi satsa på matt färg.

Ska nog sova på saken ett tag till så får vi se vad det blir framöver.
Hör gärna av er om ni har en åsikt.

Trevlig onsdagskväll till er!










Kommentarer