Sveriges riksdag







Gårdagen var en dag för möten i
Sveriges riksdag.

Några bilder av det vackra huset
med mobilkameran hann jag förstås med.
Jag börjar bakifrån med bilden jag tog på väg från huset.




Den stora entrén känner väl de flesta igen .....




... liksom plenisalen ...


... och aulan utanför
där så många politiker blir intervjuade.


Mindre känt är det allra heligaste
nämligen talmansrummet...




... och korridoren utanför.
Den här bilden visar jag eftersom bordet tillhör mina favoriter.
Ni som följer bloggen har kanske sett ett likadant i vårt vardagsrum.








Fin service eller hur?
Jag tror att det är samma som finns på alla ambassader ute i världen.




Här nere är halva "Sammanbindningsbanan"
som ligger mellan de båda kammarsalarna.
Det var här alla ledamöter samlades
på den tiden de saknade egna arbetsrum.



Numera är det en representationslokal.
I taket finns alla gamla landskapsvapen.





Sist ut riksdagens eget vackra spa.
Som ni ser är det få som har tid att bada där nuförtiden.




Här finns det några fler bilder från ett tidigare besök  i riksdagshuset.

Sååå skönt med helg!
Ha en fin fredagskväll!













Kommentarer