Tidigare års adventsljusstakar







Nu går vi in i
adventsveckan
och jag kommer att visa några gamla bilder som inspiration.
Först ut adventsljusstakar.


Tillhör du dem som har en adventsljusstake som tas fram år efter år,
eller brukar du variera dej?
Eller kanske du inte alls har någon adventsljusstake?




När jag var barn hade vi alltid samma ljusstake,
en från 50-talet i bast, du ser den här uppe.
Riktigt fin är den och jag använder den vissa år
trots att den är brandfarlig som sjutton.




Ibland är det dock kul att variera sig.
För några år sedan fyllde jag en av utekrukorna med sand,
stack ner ett ljus i varje hörn
och fyllde på med kottar.




I keramiken gjorde jag en svart enkel ljusstake
som man kan fylla med mossa som vattnas och därför inte kan fatta eld.
Jag tror att jag ska använda den i år också 
men på ett lite annat sätt.



Ha en bra måndagskväll!






Kommentarer

LIVSGLITTER sa…
Har haft olika varje år faktiskt! Den sista bilden, superfint! Tror det blir något liknande här hemma också kanske, vit mossa, lite grönska och kanske svart eller betong till de!
Hej Susanne!
Vilken fantastiskt fin blogg du har. Vackra bilder och mycket klassisk inredning. Just my style också :-)
Jag fastnade för din vackra glöggkastrull som du har bild på i föregående inlägg, då jag letar ny efter att ha haft en i keramik från Höganäs typ de senaste femton åren. Får jag fråga var du har köpt den?

Ha en fin kväll.

Mvh, Anneli i Dalarna
I min smak sa…
Hej Annelie och stort tack! Så kul att du gillar bloggen.
Oj glöggkastrullen har många år på nacken, vi fick den nämligen när vi gifte oss och använder den inte bara för glögg. Jag tror att den är av märket Nils-Johan och letade efter den på nätet utan resultat. Såg dock att det finns många fina snarlika kastruller. Lycka till med ditt letande!
Många hälsningar till dej där i Dalarna!