Påskliljor





Påskliljorna
utanför vårt jobb
blommar fint i krukorna.
På marken ser man bara blommor längs varma söderväggar.




Jag visar bilder på dem
eftersom jag tycker att utfyllnaden för att dölja den svarta jorden
är fin i sin enkelhet.




Scillorna blommar fint på många gårdar nu,
sjutton också att jag inte kan hitta den sort som sprider sig.
Ska jag verkligen behöva ge med ut och tjuvgräva upp en liten tuva i någons häck?




Till påsk har jag i alla fall planer på att köpa penséer.  

Tänk att det är påsk redan nästa vecka.
På jobbet konstaterade vi att detta är en full vecka 
men att det sedan kommer två korta veckor kring påsk 
och så en full vecka innan det är dags för första-maj-helgen.
Och sedan, vänner, sedan är det snart sommar.


Ha en bra fortsättning på kvällen!









Kommentarer