Vårsysslor






Vårkänslan börjar verkligen infinna sig nu när 
vårsysslorna
börjat på allvar.




Vi har  en naturlig liten sandstrand 
och varje vår kör vi bort sjögräs som blåst i land.
I år var det osedvanligt mycket.
Som ni ser är högarna nu i princip borta 
och enbart lite finputsning kvarstår
så nästa helg, bara solen skiner, bär vi ner bord och bänkar för invigningskaffe.




I helgen har vi också hunnit med att ta bort ytterligare en stolpe från altanräcket.

Som jag skrev om här 
tog vi bort en bit av räcket på sjösidan i fjol
men en liten stump blev kvar av någon outgrundlig orsak.
Idag tog vi äntligen bort en stolpe till, den yttersta på bilden ovan,
så nu är rundeln utanför vardagsrummet frilagd.
Det blev bra och den runda formen framträder mycket bättre.

Jag ser fram emot att vi ska behandla hela däcket med svartpigmenterad Roslagsmahogny
senare i vår.
Jag återkommer säkert med bilder.




Är ni intresserade av fåglar?
Fågelskådning lär ju ha blivit något av en folksport. 

Själv älskar jag den öronbedövande fågelsången 
från både land och hav som hör våren till.
Det är ett tag till dess och gräsänderna som samlas i viken låter inte så mycket.

I övrigt kan jag inte säga att jag är vare sig intresserad eller kunnig.
Jag sträcker mej ungefär till att slå i fågelboken när jag ser något som fångar mitt intresse.
Tyvärr fick jag inte någon närbild av de vackra gräsandshanarna
som jag läste att har sin vackra praktdräkt nu på våren.




Vädret har varit fint idag
men nu på kvällen kom dimman inrullande.
Några minuter efter jag tog bilden ovan
såg det ut såhär.




Naturens skådespel!





Vi är helt möra i kroppen,
ett bastubad och sedan kommer vi att somna ovaggade.

Ha en bra kväll!








Kommentarer