Längtan efter grönt






Jag är säkert inte ensam om att drabbas av 
en längtan efter grönt
den här tiden på året.

Vårbruket hos oss har börjat med örter i köket.
Planen är att de ska växa till sig till sommaren
då de får flytta ut till altanen på landet.





På tal om landet.
Vi åkte ut i fredags kväll för att få vakna upp där ute på lördagsmorgonen
men när vi satte på vattnet började det spruta bredvid kylen.
Det är tredje gången utkastet till vattenkranen på altanen fryser.
Eftersom vi inte planerat för att vara utan vatten 
var det bara att ta de ouppackade väskorna och åka hem igen.
Nu hoppas vi verkligen på att få läckan lagad så att vi får vatten till påsk.






I går kväll var vi på stor fest i det här huset
och jag gjorde misstaget att varken ta kamera eller telefon med.
Äsch vad förargligt, för jag hade gärna delat med mig av bilder
från matsalsbordet med den helsvarta linneduken
och papperskrukan i vitt med svarta prickar och matchande servetter.
En bild från serveringsbordet med A:s keramikljusstakar i olika modeller
och från den nya tavelväggen hade jag också gärna visat.
Hoppas jag får tillfälle att återkomma en annan gång.



Ha en riktigt skön söndag!












Kommentarer