Semester!





En av årets härliga dagar är 
första dagen på semestern!
Då när man har hela den långa semestern framför sig.

Vi har startat vår semestern idag med en riktigt skön sovmorgon.




Det är soligt med blåsigt,
en dag som gjord för småpyssel som behövs 
nu när landet blir vår bas ett antal veckor framöver.






Lite fönstertvätt och byte av blommor står på mitt program.
Bland annat har de överblommade penséerna på altanens soffbord
fått stryka på foten
för att ersättas av suckulenter.




Jag har också flyttat ut kryddörterna 
som hittills stått tätt mot en södervägg.




Längtar efter bastu ikväll
men det får dessvärre vänta ett tag 
eftersom den där rackars förkylningen som jag fick för exakt en vecka sedan
ännu inte helt gett med sig.




För oss brukar det ta nästan två veckor innan vi kommer ner i varv 
och i ett sådant semestermood
att vi bara låter dagarna rulla.
Det ser jag också fram emot.


Ha en fin helg
vare sig ni har semester eller inte!





Kommentarer

Härligt med semester. Jag har en vecka kvar och jag tänkte starta med en bastu då för att riktigt slappna av. Fint med suckulenter i fyrkantiga krukor. Önskar dig en skön ledighet. Kram Pia