Höstfärger







Höstfärgerna 
börjar sjunga på sista versen
men ännu njuter vi av dem.

Det är också en njutning att det inte är helt mörkt efter jobbet
utan det går att se färgspraket i äppelträdet
speglas i matsalsbordet.




Vackraste höstfärgerna av dem alla 
har väl ändå lönnarna.




Vi har en på tomten i stan
men jag skulle också vilja ha en till landet
där det annars är ganska ont om höstfärger.




De fröar av sig så vi har massor av småplantor på gården
och jag har prövat flytta en liten planta till landet men utan framgång.




Därför prövar jag nu att odla dem lite större i en kruka  
och planen är att jag ska plantera ut dem nästa gång vi far till landet.
Hoppas de ska klara sig bättre den här gången.





Uteplatsen i stan är öde och tom
efter att vi tog in möblerna i helgen.

Hortensiorna blommar ännu lite försiktigt
men jag misstänker att de skulle tappa bladen ifall jag tog in dem i vas.





Skönt att hösten varit så varm och fin,
nu kommer vintern att kännas aningen kortare.


Önskar er en fin onsdagskväll!









Kommentarer

Magda-lena sa…
Hösten älskar jag med; jätte gulliga bilder förresten...hortensiorna påminner mig alltid om min bröllopskrans som jag själv gjorde :)