Mormors gröna hus och äkta mattor






I fredags var vi ett gäng glada vänner 
som åt middag i
Mormors gröna hus.

Det är trevligt när det växer upp små mysiga minirestauranger
runt om på landet.








Ursäkta den dåliga bildkvaliteten 
men jag vill ändå visa det smakfulla välkomnandet på trappan.




Maten var också riktigt god
vill jag informera er som kanske är på väg dit.




Den persiska mattan gör sig extra fint i den mörka hallen.




Det är roligt att ha en man som också är intresserad av inredning,
det är för övrigt min pappa också så jag är van vid sådana män.

Men ni vet, allt har ett pris.
Priset för en inredningsintresserad äkta hälft 
är att han inte alltid har samma åsikt som jag!

Till det som vi för en diskussion om nu och då hör äkta mattor.
Maken är både intresserad och kunnig på området
och vi har en del mattor hemma i stan.
Även om jag uppskattar skönheten och hantverket
kan jag ibland tröttna och tycka att det vore fint med en enkel enfärgad matta istället
och då kan maken inte fatta att jag vill byta till något mer simpelt.





Nu har vi i alla fall kvar våra mattor
åtminstone tills vi delar huset i två lägenheter.
När det blir dags får vi se vad som passar i vår "nya" lägenhet.







Ha en fin tisdagskväll!




Kommentarer

Äkta mattor har ju varit en del av mitt liv. Min Pappa var (är nu pensionär) en matthandlare av hög kvalité. Persiska, ryska bokharor, Kelim, kinamattor och annat är rariteter som alltid prytt våra hem. Jag kan erkänna att jag ibland föredragit trasmattor. Du vet, kärringen mot strömmen. Kraaaam Pia