Helgen som gick





Oj vad tiden rusar iväg, 
jag har inte skrivit något om förra helgen och snart är det dags för nästa.


Jag tycker verkligen om 
Allhelgonahelgens stillhet
även om helgen som gick
bjöd på en massa aktiviteter.




Jag förknippar Allhelgona med frostnupen, grå natur
men i år var det både soligt och höstgult.





Dessutom var vi bjudna på trevligt kräftkalas
så det kändes inte riktigt som en vanlig Allhelgonahelg.




Skuggorna börjar verkligen bli långa även mitt på dagen nu.




På altanen på landet frodas fortfarande den krypande rosmarin
som jag fick av rara Maria på Almbacken i våras.
Hoppas den ska överleva vintern, rosmarinen är ju lite svårövervintrad 
åtminstone för mej.

Har ni förresten sett Marias fantastiska förnyelse av trädgården,
om inte, kika in på hennes blogg.





Idag har vi däremot ett mer klassiskt Allhelgonaväder
med grå dimma så att man knappt ser handen framför sig.

Ha en fin onsdagskväll!






Kommentarer

kräftfest på allhelgonahelg kanske man skulle ha som tradition. Gott! Vad fint du har där på bordet, rosmarin har jag aldrig lyckats övervintra men det kanske är som att övervintra en pelargon. Trevlig helg! Kraaam Pia