Vintermörker





Idag blev det aldrig riktigt ljust.

Vi har haft två lediga dagar 
och idag åkte vi ut till landet en sväng
för att kolla att allt står rätt till.




Även dygnets ljusaste timme
var det mörkt.
Tur att det snart svänger.




Tur också att det är mysigt inne
med adventsstjärnor och levande ljus....




... och att kören hade julkonsert i en fullsatt kyrka i onsdags... 




... och att det ännu inte är slut med julkonserterna
för i morgon ska vi på turné till två äldreboenden och ännu en kyrka
innan det blir fest på kvällen.





Det är verkligen lycka att få sjunga med i en bra kör.
Endorfin-kick och julstämning i ett och samma paket.




Jag var ut en sväng i skogen
för att hämta mossa och enris.
Den fuktiga råa luften trängde in i märg och ben
men nu är jag upptinad efter bastun.




Önskar också en en skön fredagskväll!





Kommentarer

Ja att sjunga är en fröjd. Nu sjunger ju jag inte i en "riktig" kör utan i en barnkör varje dag. När jag hör att de sjunger med med melodi och klar fin röst så blir jag lycklig. Musik är bra för själen. Kraaaam Pia