Fin vårhelg





Det har verkligen varit 
en fin vårhelg.


På landet har isen gått 
och på bild ser det nästan ut som sommar vid vår strand.




Vi åkte ut över dagen idag.
Det var länge sedan vi var på landet en hel helg 
och jag längtar efter det nu.







I skrevorna finns det ändå lite snö kvar 
även om det är en tidsfråga innan den smälter bort.




På de varmaste platserna tittar tussilagon fram.
Just på den här dikesrenen hittar jag alltid årets första.




Aningen blåsigt har det trots allt varit idag och kallt i vinden
men mot söderväggen gick det fint att dricka kaffe.




Den här tiden på året behöver jag massor av ljus i ögonen
för att inte känna av vårtröttheten 
som yttrar sig som håglöshet.
Att sitta i solen med en ny tidning och en kopp kaffe hjälper.




Ett annat bra botemedel mot vårdepressioner 
är litteraturfesten som jag ägnade hela lördagen åt.
En av författarna var Fatima Bremmer på bilden här nere, var en ny bekantskap för mej.

Litteraturdagarna bjöd som vanligt på både nya tankar och boktips.





Minns ni att i fjol hade åtminstone vi massor av snö i slutet av mars.
Påskdagen inföll den 31 mars och då såg det ut såhär (klick).


En skön fortsättning på söndagen önskar jag er!





Kommentarer