Adventsinspo från stan





Nej, nu drar jag igång med lite 
inspiration inför advent
med några gamla bilder.

Vi har ju sjungit julsånger på körens övningar i flera veckor nu
och snart är det dags att plocka fram stjärnorna IRL.




Vi har haft tre stjärnor uppe i övre hallen i ganska många år
och jag tycker fortfarande om dem
så de får nog hänga där i år också.

I källaren har jag kvar min mormors gamla röda sidentäcken
och tänkte lägga ett av dem över fotändan av schäslongerna lite närmare jul.
Jag längtar efter rött den här julen :-).




Glöggen hemma i stan
brukar vi servera i grytan som vi fick när vi gifte oss.

I helgen blir det nog glöggpremiär för oss,
den första brukar ju vara den godaste.




Favoritjulblomman framom andra
är för min del hyacinten.
Det är den härliga doften i kombination med den anspråkslösa blomman
som gör den så tilltalande.



Ha en bra tisdagskväll!




Kommentarer