Middag i orangeriet






Den månatliga fredagsmiddagen 
avnjöts den här gången 
i det fina orangeriet
där en ny taklampa kommit på plats.




Det bjöds inte bara på god mat
utan också en riktig sötchock
i form av två små kattor.

De hade förmedlats av katthjälpen 
och bara en av dem var villig att posera.




Vi skulle gärna ha katt 
om det inte vore för allergi inom familjen.

Den kastrerade frassen Morris bodde tidigare hos oss.
Han var så omhändertagen att veterinären en gång skrev på receptet:
"Måste bantas!"
Han vägde så att jag fick andnöd 
när han lade sig på min bröstkorg
men maken tog honom i försvar och sade att han inte alls var tjock
utan bara bara hade ovanligt kraftig benstomme 😏.
Sådan är han min man, kärleksfull.





Bilderna blir lite trista utan dagsljus
och jag kom plötsligt att tänka på det fasta objektivet till systemkameran.

Jag tar nästan alla bilder med mobilkameran numera
men kanske blev det lite bättre med det fasta objektivet, se nedan.





Bilden är lite avslöjande,
jag har nämligen köpt några julblommor men inte plockat ut dem ännu
utan ställt dem på vänt på lilla bänken i kökshörnet.
Snart är det dock dags för advent, 
det blir mysigt.


Ha en fin avslutning på lördagskvällen!







Kommentarer