Söndagsbilder





Jag försöker verkligen 
tänka positivt
och njuta av årstiden med mys inomhus 
- men det lyckas väl sådär.




Vi har haft regn i veckor nu
och det blir inte ljust ens mitt på dagen.

Det är inte så att jag blir deppig av mörkret
utan det är bara det att jag blir så mycket blir piggare av ljuset. 




I fredags tittade dock solen fram 
och jag passade förstås på att föreviga sällsyntheten.




Jag blev så glad av ljuset
att jag måste ta kort av en senkommen ros jag passerade.




Vi har varit ut en sväng till landet idag,
eldade lite i spisen och drack varm choklad.

Ögonen dras till de kryddor som ännu är gröna. 







Vi fyllde på det gröna med en gran på altanen.
Ljusen i granen får dock vänta ännu ett tag
fastän jag fick riktig julkänsla när vi var till Stockholm igår,
där är det ju full jul redan.




Det är i alla fall skönt att det är varmt
Man blir inte kall om fingrarna i svampskogen. 




En ganska ordentlig skörd blev det 
och svampsoppa till middag.





Önskar er en skön fortsättning på söndagskvällen!








Kommentarer

Ja det gäller att hitta ljusglimtarna nu. Vilket varmt och mysigt kök, så levande. Kraaaam Pia